רכישת דירה מקבלן

מורן אריה משרד עורכי דין הנו משרד בוטיק המתמחה בתחום המקרקעין ומטפל בעסקאות רבות של רכישת דירה מקבלן. לצד היתרונות הבולטים של קבלת דירה חדשה מהניילון, עסקה זו מגלמת בתוכה סוגיות משפטיות מורכבות מאוד והיא מטילה על הרוכש הוצאות כספיות גבוהות. משרדנו מלווה את הלקוח, לאורך כל שלבי העסקה, מראשיתה ועד לסיומה, מטפל בכל היבטי העסקה ופועל כל העת לעסקה משתלמת וכדאית ללקוח ובחינה מתמדת כיצד ניתן לחסוך עבורו בעלויות הרכישה.

 

הליווי המשפטי בעסקת רכישת דירה מקבלן כולל בין היתר את הנושאים הבאים:

זהות הקבלן

כחלק מן השירות המשפטי שאנו מעניקים ללקוח, אנו מסייעים לרוכש לוודא כי פרויקט הבנייה יבוצע על ידי קבלן מקצועי, וותיק, אשר ביצע פרויקטים דומים בהצלחה והנו בעל מוניטין של מי שעומד בהתחייבויותיו החוזיות כלפי הרוכשים. ככל שמדובר בפרויקט שבו יש חברה יזמית, יערך בירור נפרד אודות מקצועיותה ואמינותה.

מפרט הנכס 

רכישת דירה מקבלן משמעותה קניית דירה "על הנייר" ולכן משרדנו מקפיד לקבל לידיו מפרט טכני של הנכס הכולל התייחסות לכל הפרטים המהותיים לגבי הדירה. זאת על מנת שהלקוח יוכל לוודא כי היא אכן מתאימה לצרכיו ובעת הצורך, לערוך רשימת שינויים רצויים ולנהל על כך משא ומתן מול הקבלן לפני חתימה על ההסכם.

ערבויות

משרדנו מוודא כי לקבלן ליווי פיננסי מתאים לפרויקט על מנת שניתן יהיה לקבל ערבות ובטוחות וכספו של הרוכש יהיה מוגן. יש לזכור כי בעת הרכישה, הקונה מקבל זכויות לדירה ולא נכס קיים ולכן יש חשיבות אדירה לוודא את חסינותו הכלכלית של הקבלן.

ניהול משא ומתן 

אנו מנהלים משא ומתן מול הקבלן על תנאיו המסחריים של ההסכם, תוך מתן דגש על ההיבטים הקריטיים ביותר עבור הרוכש מבחינה משפטית וכלכלית ועל פי רצונותיו וצרכיו האישיים. בין היתר מדובר על פריסת התשלומים, מועד החזקה, פיצוי מוסכם בגין הפרה מצד הקבלן, תוספות ללא תשלום נוסף ועוד.

צמצום הוצאות כספיות

במסגרת רכישת דירה מקבלן, הקונה נושא בשכר הטרחה של עורך הדין המייצג את הקבלן. אולם לא אחת, מנסה הצד השני להטיל על הקונה הוצאות נוספות, אשר נשיאה בהן אינה חובה כלל או לא בהיקף הנדרש. על כן, אנו פועלים נחרצות בעניין זה לביטול מוחלט או צמצום משמעותי של כל חיוב.

הסכם מכר

 

במסגרת עסקה זו, עורך הדין של הקבלן מנסח את הסכם המכר. על כן, בעת ייצוג הרוכש, משרדנו מבצע את השינויים הנדרשים בהסכם, לרבות בהתאם לתנאים שסוכמו בשלב המשא ומתן. כל זאת במטרה להטיב את תנאיו של החוזה באופן האופטימאלי ביותר עבור הלקוח.

מיסוי מקרקעין

 

הקונה יידרש לשלם מס רכישה, אלא הנו זכאי לפטור או להקלה במס. בשל העובדה כי זוהי הוצאה כספית גבוהה, המהווה חלק מחישוב כדאיות העסקה, משרדנו דואג לבדוק סוגיה זו לעומקה מבעוד מועד, תוך בחינת כל האפשרויות הרלוונטיות ללקוח, על מנת שיוכל לחסוך ככל שניתן בהוצאה זו.