רכישת דירה יד שניה

רכישת דירה יד שניה

רכישת דירה היא אחת מן ההתחייבויות הכספיות הגדולות ביותר שאדם נוטל בחייו. משכך, זקוק הרוכש לייצוג משפטי מקצועי, אשר יבטיח כי העסקה הנה כדאית עבורו וכי זכויותיו נשמרות בה באופן האופטימאלי. מורן אריה משרד עורכי דין, הוא משרד בוטיק בתחום המקרקעין, בעל ניסיון רב שנים בענף, אשר ייצג ומייצג מאות רוכשים בהליך רכישת דירה.

משרדנו מציע לכל לקוח ליווי משפטי מלא בעסקה זו, החל מהשלב הטרום חוזי ועד להשלמת רישום הזכויות בדירה על שמו.

נקודות חשובות עליהן קונה דירה יד שניה חייב לשים דגש בעת קניית הדירה

  • הדירה הנרכשת תימסר לרוכש במועד הנקבע.
  • הדירה תימסר במצב טוב וכי אין בה תקלות ופגמים נסתרים.
  • שאין חריגות בנייה בדירה.
  • שהזכויות דירה שייכות למוכר הדירה וכי אין הגבלות חוקיות שעלולות לעכב או למנוע את ביצוע העסקה.
לאור שוויה הכספי הגבוה של העסקה ומגוון התהליכים שחשוב לקיים במסגרתה, כדי לשמור על זכויות הקונה, לא ניתן להכביר בחשיבותו של הייעוץ והייצוג המשפטי. יש להקפיד לפנות לעורך דין המתמחה בתחום המקרקעין ואשר עוסק באופן שוטף ויומיומי בייצוג רוכשי דירות ומתמצה היטב בכל היבטי העסקה, ביניהם: ביצוע כל הבדיקות המקדמיות הדרושות, רישום הערת אזהרה לטובת הקונה, ניהול משא ומתן על תנאי העסקה, עריכת הסכם המכר וטיפול ברישום הזכויות בנכס על שם הרוכש.

הליווי המשפטי בעסקת רכישת דירה יד שנייה כולל בין היתר את הנושאים הבאים

בדיקת הנכס

ראשית דבר, תעשה בחינה של מצבה התכנוני והרישומי של השירה וסביבה. זאת, תוך מתן דגש על ביצוע כל הבדיקות הרלוונטיות בהתאם לסוג הנכס (דירה בבית משותף (דירות גן/גג), צו הבית המשותף,
בתים צמודי קרקע, הסכמי שיתוף וכיו"ב). 

מיסוי מקרקעין

רכישת דירה כרוכה בתשלום מס רכישה, אלא אם ישנה זכאות לפטור או הקלה במס. היות ומדובר בהוצאה כספית גבוהה, המשפיעה על כדאיות העסקה בזמן נתון, יש לבצע תכנון מס מבעוד מועד. משרדנו בוחן את כל האפשרויות הרלוונטיות במישור זה ומייעץ ללקוח בהתאם על מנת לחסוך ככל שניתן בהוצאה משמעותית זו.

הסכם המכר

עריכת ההסכם בהתאם לתנאי העסקה שסוכמו מול המוכר, תוך הקפדה על עריכת חוזה מקיף הנותן מענה לכל סיטואציה, ניסוח נהיר המצמצם את הפתח למחלוקת פרשנית וכן, הכללת מנגנוני הגנה משפטיים על מנת להגן על זכויות הקונה בכל מקרה של תקלה או הפרה של ההסכם.

בדק בית

משרדנו עובד בשיתוף פעולה עם בעלי מקצוע שונים כגון שמאי מקרקעין, מהנדסי בנייה, מומחי אינסטלציה, אשר יגלו האם ישנם ליקויים משמעותיים בדירה אותה מבקש הלקוח לרכוש. בדיקות אלו ישפכו אור על שוויו של הנכס, מצבו הפיסי והאם יכולה להיות בעיה בקבלת משכנתא על הדירה בשל פגם משמעותי בה

רישום הערת אזהרה

זוהי אחת הפעולות החשובות ביותר במסגרת רכישת דירה עבור הרוכש. לאחר רישום הערת אזהרה לטובתו, ככל וזו ניתנת לרישום, מנוע המוכר מלבצע עסקאות סותרות בנכס וכך מקבל הרוכש הגנה מייטבית על זכויותיו בדירה.  

רישום הזכויות

סיומה של עסקת הרכישה היא ברישום הזכויות בדירה על שמו של הרוכש בלשכת רישום המקרקעין או במרשמים אחרים על פי הנסיבות. אנו מטפלים בהליך הרישום במלואו המעניק לרוכש את רישום זכויותיו בנכס

רישום הזכויות

סיומה של עסקת הרכישה היא ברישום הזכויות בדירה על שמו של הרוכש בלשכת רישום המקרקעין או במרשמים אחרים על פי הנסיבות. אנו מטפלים בהליך הרישום במלואו המעניק לרוכש את רישום זכויותיו בנכס

בירור זכויות צד ג'

שלב זה עניינו בבדיקה האם קיימת משכנתא על הנכס, כמו גם האם ישנם עיקולים או שעבודים על הדירה. בשל ההשלכות המשפטיות של אלו, משרדנו מבצע בירור זה בקפידה יתרה וככל שמתגלה מגבלה כלשהי כאמור, נחווה דעתנו ללקוח האם יש בה כדי לפגוע בכדאיות העסקה עבורו.  

 

רכישת דירה מקבלן

בדדך לרכישת דירה יד שנייה? ייעוץ זה דבר הכרחי